Sunday, December 20, 2015

回転寿司/Conveyer Belt Sushi


回転(かいてん)Kaiten means 'Rotation'.  Kaiten Sushi is a restaurant where Sushi rotates around on a conveyer belt.  I went to my first when in Japan.  I heard there is one in California.
日本へ初めて回転寿司屋に行きました。カリフォルニアに回転寿司屋もあるそうです。

The restaurant I went to has the conveyer belt and a monitor where you can order.  Your order will come on the conveyer belt and the monitor will let you know when your order is coming.
行ったレストランにモーナタで注文しています。
You can also order other meals like udon and the waiter will bring your order.  Sushi is the main meal.  They also have dessert like dango, pineapple, and Egg Pudding.
うどんとかも注文できます。主に寿司ですが、デザートもあります。団子やピナップルやプリンがあります。
I ate Makuro.  I only able to eat cooked fish, but I was able to eat Japanese Makuro.
私はまくろを食べていました。私は焼き魚だけ食べられますが、日本のまくろを食べられました。
Next, I ate Sweet Potato.  I also ate Squid Sushi, but I didn't really like it.
そして、焼き芋を食べていました。じゃがいもが甘かったです。イカ寿司も食べていました。あまり好きじゃないです。
Lastly,  I ate Egg Pudding.  It was sweet and soft.  Everything was delicious~!
最後、プリンを食べていました。甘くてフワフワでした。全部美味しかったです〜!

No comments:

Post a Comment