Monday, January 25, 2016

Soba and Curry Bread at Arashiyama Bamboo Forest/ 京都の嵐山竹森にそばとカレーパン

In Kyoto, there is the Sagano Train ride where you can see the mountain sides and the bamboo forest.  I went straight for the Bamboo Forest near the area.  The Bamboo Forest I went to was in Arashiyama.
京都にさがの電車があって、電車で山と竹森に連れますですが、私は竹森に真っすぐに歩きました。嵐山の竹森に行きました。


I thought the bamboo's would be very close to each other, but some parts they were spread out and others where they are close to one another.  I walk through the trail through the forest.  It was amazing how tall the Bamboos grew.
竹は近くだと思いますが、少し竹が広くて、近いでした。森の道に歩きました。竹は高いがすごいだと思いました。
Afterwards, we stop at this little stand we passed by when we were walk towards the bamboo forest.  It was cold that day, so I wanted something warm.  I bought Egg Soba and Curry Pan.
後で、竹森に歩いたの時、みじかい店に止まりました。その日が寒かったから、暖かいことを食べたかったです。卵そばとカレーパンを買いました。
Egg Soba is the usually Soba noodles, except usually the cold version you dip the noodles.  I think since it's hot, the noodle is already in the broth.  It also comes with a raw egg that goes well with the broth.  Since I was so hungry, and it was so cold, I was able to finish everything, even the broth hehe~  It was that delicious!
卵そばは暖かかったです。私はとてもおなかがすいたり、空気は寒かったから、全部食べれました。へへ〜とても美味しかった!
Next, I had the Curry Pan.  Pan means bread in Japanese, so it's fried bread with curry sauce inside.  My favorite part was probably the bread.  It tasted fried, so the outside was crispy, but the inside was soft and warm.  Really warms you up, along with the soba I had before the curry pan.  The curry added more flavor and completed the taste of the Curry Pan.
次、カレーパンを食べました。多分、パンは私の一番好きでした。パンは焼きから、外はバリバリで、パンの中に暖かくてフワフワでした。そした、パンの中もカレーサースがあってから、もっと美味しくてなりました。
I highly recommend to try out the little stand.  To help find it,  you follow the signs in the area to the Arashiyama Bamboo forest, and along the way you'll see a corner of food stands.  In the middle is the stand.  You order your food on one side, and pick up on the other side.  They have some tables in front of their stand, while they also have a sitting area around their stand.
みじかい店をおすすめです。所は店のかどがあって、そのみじかい店がそのかどの中にあります。

No comments:

Post a Comment